Via Daily Business am aflat din titlul unei stiri ca alimentele si bauturile nocive pentru copii nu vor mai fi promovate in media. Am citit inca o data si mi-am zis: „WOW”! Stiind ca in categoria acelor produse intra o mare parte din piata m-am gandit la repercursiunile deciziei asupra firmelor producatoare si asupra mass-media. Insa primul paragraf m-a linistit: decizia face referire doar la presa scrisa si la emisiunile radio si TV pentru copii.

Codul reglementeaza un criteriu minimal pe care trebuie sa il respecte alimentele si bauturile pentru a putea „scapa” de aceasta reglementare. O clauza care mi-a sarit in ochi din codul mai sus mentionat a fost ca sucurile, pentru a fi considerate „ok” pentru copii trebuie sa contina cel putin 50% suc natural. Sincer, ne ajung degetele de la o singura mana pentru a numara sucurile care indeplinesc aceasta conditie.

Codul este realizat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si de Magor Csibi, Vicepresedinte al Comisiei de Mediu a Parlamentului European, europarlamentar PNL.

Puteti consulta intreg codul aici .

Tagged on:         

One thought on “Codul etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor

  • septembrie 23, 2008 at 12:29 pm
    Permalink

    Era momentul sa se faca o astfel de miscare. Daca educatia simpla nu merge,macar sa ii feresti cat poti.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.