Via Daily Business am aflat din titlul unei stiri ca alimentele si bauturile nocive pentru copii nu vor mai fi promovate in media. Am citit inca o data si mi-am zis: „WOW”! Stiind ca in categoria acelor produse intra o mare parte din piata m-am gandit la repercursiunile deciziei asupra firmelor producatoare si asupra mass-media. Insa primul paragraf m-a linistit: decizia face referire doar la presa scrisa si la emisiunile radio si TV pentru copii.

Codul reglementeaza un criteriu minimal pe care trebuie sa il respecte alimentele si bauturile pentru a putea „scapa” de aceasta reglementare. O clauza care mi-a sarit in ochi din codul mai sus mentionat a fost ca sucurile, pentru a fi considerate „ok” pentru copii trebuie sa contina cel putin 50% suc natural. Sincer, ne ajung degetele de la o singura mana pentru a numara sucurile care indeplinesc aceasta conditie.

Codul este realizat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si de Magor Csibi, Vicepresedinte al Comisiei de Mediu a Parlamentului European, europarlamentar PNL.

Puteti consulta intreg codul aici .

Tagged on:         

One thought on “Codul etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor

  • septembrie 23, 2008 at 12:29 pm
    Permalink

    Era momentul sa se faca o astfel de miscare. Daca educatia simpla nu merge,macar sa ii feresti cat poti.

    Reply

Lasă un răspuns la Silvy Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.