Suntem cu toţii de acord că avem o campanie foarte slabă. Hai, cu lipsa de substanţă, de idei, de logică ne obişnuisem, dar acum parcă mi-e dor şi de-un discurs mai de Doamne ajută, de-un spot bun, de-un slogan bun etc.
Mai sunt 10 zile până la vot, cu tot cu cea de azi, şi doi dintre candidaţii importanţi la fotoliul de preşedinte al României au făcut schimbări în campaniile electorale întreprinse. Şi nu vorbim de schimbări minore, inerente într-un proces de campanie indiferent cât de pus la punct e planul, vorbim de schimbări majore: schimbare de slogan şi schimbare de strategie.
Traian Băsescu, aşa cum s-a anunţat zilele trecute, şi-a schimbat sloganul trecând de la „Basescu pentru Romania” la „Basescu luptă pentru tine”. Nu înţeleg rostul schimbării. Singura explicaţie o pot da prin faptul că Băsescu şi-a dat seamă că românii sunt egoişti 🙂 . Consider inoportună această schimbare. Aş fi înţeles-o în momentul în care ar fi venit cu un bum, cu un slogan de forţă, scurt, coagulator, nu cu o băşină la fel de mare ca precedentul slogan. Cu toate acestea, intrând azi pe site am dat de un mesaj nou foarte bun: „Voi sunteţi adevărata majoritate”. Da. Aşa e altfel. În sfârşit s-a putut identifica adevăratul adversar şi s-a trecut la folosirea slăbiciunilor adversarului în interes propriu.
Crin Antonescu pare de departe candidatul cu cel mai slab plan dintre cei trei aflaţi în luptă în acest moment. Cu doar câteva zile rămase până la primul tur, echipa de campanie galben-albastră şi-a dat seama că în acest fel nu va ajunge niciodată în turul II şi şi-a schimbat strategia de atac: oponentul principal, aşa cum trebuia să fie demult, a devenit Mircea Geoană. Nu cred că era nevoie de nenumărate sondaje de opinie care să-l dea pe Geoană pe locul II pentru ca Antonescu şi compania să realizeze care le este adversul. Să fim serioşi, şi fără tot ce s-a întâmplat în această campanie, în cazul în care Antonescu ar fi intrat în turul II tot ar fi colectat voturile negative împotriva lui Băsescu. Rămâne de văzut acum dacă zilele rămase nu sunt prea puţine pentru ca preşedintele PNL să mai poată accede în turul II de scrutin.
Observ cu stupoare că se fac grave greşeli în această campanie şi nu pot să nu afirm încă o data că aşteptam mult mai mut de la această campanie.
Probabil ca noul slogan se vrea a fi o replica (mai mult sau mai putin reusita) la cel al PSD-ului („Invingem impreuna”), mizand pe faptul ca „impreuna” mare lucru nu facem si romanul asteapta mereu ca CINEVA sa faca ceva pt el, iar daca mai si „lupta” cu atat mai bine, doar e in ton firea noastra „razboinica”… sau poate ca e doar o schimbare de dragul schimbarii, eu una astept sa vad impactul.
Salut Adi, stiu ca te dezamagesc, dar nimeni nu poate face 10% intr-o saptamana. Singura sansa ar fii (poate) iesirea din campanie a lui Oprescu, dar si asta cu multe speculatii si nu cred ca ar putea ajuta.
Crin plateste pentru lipsa de motivatie si campania palida pe care a avut-o.
@Irina Din punctul asta de vedere pot sa-ti dau dreptate. Noul slogan e raspunsul de dreapta la sloganul de stanga al PSD-ului. Dar nu poti sa spui ca sloganul PSD-ul e cine stie ce inovatie si avea nevoie de raspuns. in fine. Om trai si om vedea
@Theophyle Nu ma dezamagesti deloc 🙂 sincer. Motivatie nu inteleg de ce n-ar fi avut. Cred ca e vorba asa cum zici de o campanie palida, de o lipsa de zvac.
Nu spun ca e vreo inovatie, pur si simplu observ ca asa se practica, cel putin la noi: „lupta” politica e intr-adevar lupta, partidele se provoaca si se ataca reciproc, nimic nou. Chiar azi la metrou mi-a picat in mana (sau mai bine zis m-am trezit in brate cu) un ziar al PDL-ului, in care contracandidatii erau atacati (bineinteles fara argumente solide) alaturi de alte stiri si poze fierbinti (la propriu). Cum spuneam, nimic nou, si foarte posibil ca si alte partide sa procedeze asemanator… si cum ai spus si tu, om trai si om vedea…
O seara placuta 🙂
@Irina Lasa-ma sa ghicesc, ziarul Ziarul, nu? :))
you got it :))